Teoriprøven

Når kan jeg ta teorien?

Du kan gjennomføre teoriprøven for førerkortklasse klasse B og B-automat 6 måneder før du fyller 18.

Du er nødt å bestå teoriprøven før du kan få bestille førerprøven din.

Hvordan bør jeg forberede meg?

Det er i hovedsak lagt opp til selvstudium for teoriprøven.

Vi anbefaler å benytte teoritentamen.no.

Her finner du forklarende videoer, teorikurs, realistiske prøver med en stor spørsmålsbase og mye mer.

Jeg trenger hjelp

Dersom du ønsker tilpasset individuell teroiundervisning, kan våre trafikklærere hjelpe deg. Vi har ofte uhøytidlige teroikvelder, hvor ingen spørsmål er for små.

Ta kontakt med oss dersom du står fast.

Hvor tar jeg teorien?

Teoriprøven gjennomføres hos Statens Vegvesen. Du må bestille time til teoriprøve via www.vegevsen.no

Her bestiller du teoriprøven din

Velg tjeneste: TEORI

Region: Sør eller Øst (Sør for Larvik og Tønsberg – øst for omliggende områder)

Deretter ønsket trafikkstasjon.

Det kan være lurt å se seg rundt på andre trafikkstasjoner enn din nærmeste, da andre stasjoner kan ha bedre kapasitet.
Vegvesenet ønsker derimot at du holder deg til din lokale trafikkstasjon.

Gjør hva du kan for å få tatt teorien så tidlig som mulig, da vi ikke kan bestille førerprøve til deg før teorien er bestått.

Se åpningstider og finn din trafikkstasjon her

Hva skjer hvis jeg stryker?

Det skjer ikke så mye annet enn at du må øve mer, og forsøke igjen. Du må derimot vente 14 dager før du kan prøve på nytt.

Hva må jeg ha med meg til prøven?

Du er nødt å ha med en gyldig legitimasjon. Pass eller ID-kort er best.

Og du må ha med penger til å betale gebyret.
Vegvesenet godtar IKKE kredittkort.

...Men jeg har dysleksi (eller annet behov for tilrettelagt prøve)

Da tar du bare kontakt med kontoret vårt.
Vi kan hjelpe deg med å søke om tilrettelagt teoriprøve.

Snakk med oss, så finner vi en løsning!

Ta kontakt

Inneholder bruk som krever aktivt samtykke